Noget med at det hele er bygget op om frivillighed. 50-60 aktive frivillige.. blah blah

MØD VORES FRIVILLIGE

JAKOB

Jeg er frivillig på Aarhus Børnehøjskole fordi det er både meningsfyldt og spændende! Vi har sammen skabt et sted hvor børn får lov til at øve sig i at forholde sig til sig selv, andre og livet – og som er et godt sted at være! Det er jeg så stolt over at få lov til at være en del af. Samtidig får jeg lov til at bruge mig selv, øve mig og lære gennem arbejdet, og være sammen med dejlige mennesker”

JENNY

“Jeg er frivillig på børnehøjskolen fordi det er så fedt at være sammen med børn, der er nysgerrige på at lære noget nyt, samtidigt med at der er mulighed for os frivillige at få en god samtale med børnene, fordi vi er mange frivillige til få børn. Det er virkelig fedt. En anden grund til, at jeg er frivillig på børnehøjskolen er, at det er bare er super hyggeligt. Os frivillige har det godt sammen, og der er tid til lige at lave et eller andet socialt sammen med hinanden. Det er også meget overskueligt at være frivillig fordi jeg ved det er hver mandag i en bestemt periode.”

JOHANNES

“Jeg er frivillig på Aarhus Børnehøjskole, fordi Børnehøjskolen byder på alt det som børn har brug for i dag. Den viser at man kan slappe af i sig selv, at man har et fælles ansvar, at alt ikke gælder om hvor god man kan blive, men hvordan man bliver sammen med alle de andre. Hvis jeg selv havde muligheden for at kunne gå på Aarhus Børnehøjskolen, vil jeg ikke tøve et sekund.”

VORES UDVALG

Styregruppen

Vi er Aarhus Børnehøjskoles ledelse, og refererer til bestyrelsen for KFUM og KFUK i Distrikt Aarhus. Styregruppen har det overordnede ansvar for Aarhus Børnehøjskoles organisering, udvikling, økonomi, drift og for forstanderen.

Kommunikationsudvalget

Vi er ansvarlig for al ekstern kommunikation. Hjælper også gerne os andre med intern kommunikation.

Frivilligudvalget

Vi er ansvarlige for at sikre at det er attraktivt at være frivillig, f.eks. gennem afholdelse af fællesarrangementer. Derudover har de også ansvaret for uddannelse af undervisere og facilitering af løbende evaluering og forbedring.

Eventudvalget

Vi er ansvarlig for at koordinere alle events og aktiviteter, der ikke er faste kurser, f.eks. Festuge, Efterårsferiehøjskole, Sommerhøjskole

Kursusudvalget

Vi er ansvarlig for at igangsætte og koordinere alle faste kurser

Bygningsudvalget

Vi er ansvarlig for Nørre Allé 44, både selve bygningen, rum og indretning.forstanderen.

BLIV FRIVILLIG

VI TILBYDER:

• På Aarhus Børnehøjskole ønsker vi at skabe et miljø for de frivillige, der er præget af muligheder for at udleve sine faglige kvaliteter, sine pædagogiske ideer og udvikles som højskolelærer og menneske.
  • Fællesskab er et nøgleord for os, derfor tilbyder vi fællesaftener, fester i forbindelse med sæsonafslutning og kursusdage for frivillige.
  • Som frivillig hos har du også mulighed for at sætte dine interesser i spil, om det er indenfor kommunikativt arbejde eller lysten til at spille guitar med børn.

VI FORVENTER:

Som underviser

• Vi forventer at du som frivillig underviser ønsker at gøre en forskel for de børn som kommer i huset og at du kan arbejde på grundlag af Aarhus Børnehøjskoles værdier, formål og pædagogik.
  • Vi forventer at du deltager i de møder som dit undervisningsteam aftaler og kursusdagene hvor du underviser. Derudover vil der også være undervisningsdage og sparringsaftener, sammen med de andre frivillige.

Som udvalgsmedlem

• Vi forventer at du deltager i møderne i udvalget, der vil der være omkring 1-2 møder om måneden.
  • Der vil komme opgaver mellem møder, som vi forventer du tager del af ansvaret for.
  • Vi forventer ar du vil være medfortæller af børnehøjskolen fortælling og udvikling.
  • Vi forventer ikke at du er ekspert på områderne, men at du har mod til at prøve dig frem.

Udfyld formularen herunder, hvis du er interesseret i at være frivillig. Fortæl gerne hvilket udvalg du ønsker at være en del af og hvorfor. Vi glæder os til at lære dig at kende!