Bliv Frivillig

Bliv frivillig underviser til efterårets kurser for børn!

Vi søger lige nu dig, som har lyst til at være frivillig underviser på et af efterårets mange spændende kurser for børn i alderen 6-13 år. Kurserne starter i uge 36, og strækker sig over 12 uger.

Læs meget mere om alle vores kurser og ansøg nu på FRIVILLIGJOB.DK.

Du kan også ansøge via formularen nederst på siden, og så kontakter vi dig.

Se glimt fra hverdagen på Aarhus Børnehøjskole

• På Aarhus Børnehøjskole ønsker vi at skabe et kreativt miljø for frivillige, som får mulighed for at udleve sine (faglige) kvaliteter, nørdede interesser, ideer og tanker – med ønsket om at danne og udvikle andre og sig selv som menneske.
  • Fællesskab er et nøgleord for os. Derfor tilbyder vi fællesaftener, fester i forbindelse med sæsonafslutning og kursusdage for frivillige.
  • Som frivillig hos os har du også mulighed for at sætte dine interesser i spil, uanset om det er indenfor kommunikativt arbejde eller lysten til at spille guitar med børn.
  • Vi forventer, at du som underviser ønsker at gøre en forskel for og med de børn, som kommer i huset. Derudover skal du kunne arbejde ud fra Aarhus Børnehøjskoles værdier, formål og pædagogik, da disse er rammerne bag det hele. Vi forventer ikke, at du har års erfaring med undervisning og pædagogik, blot, at interessen og lysten til at lære fra sig er der.
  • Vi forventer, at du deltager i de møder, som dit undervisningsteam aftaler samt kursusdagene, hvor du underviser. Derudover vil der også være undervisningsdage og sparringsaftener sammen med de andre frivillige.
  • Vi forventer, at du deltager i møderne i dit udvalg. Der er typisk 1 møde om måneden.
  • Der vil komme opgaver mellem møder, som vi forventer, at du vil tage en del af ansvaret for at løse.
  • Vi forventer, at du vil være medfortæller af Børnehøjskolens fortælling og udvikling.
  • Vi forventer ikke, at du er ekspert på områderne, men at du har mod til at prøve dig frem.

Styregruppen varetager – i tæt samarbejde med forstanderen – Aarhus Børnehøjskoles ledelse og refererer til bestyrelsen for KFUM og KFUK i Distrikt Aarhus. Styregruppen har det overordnede ansvar for Aarhus Børnehøjskoles organisering, udvikling, økonomi og drift. Styregruppen agerer desuden arbejdsgiver for forstanderen.

Frivilligeudvalget er ansvarlig for at sikre, at det er attraktivt at være frivillig. Det kan f.eks. være gennem afholdelse af fællesarrangementer, højskoleaftener mv.. Derudover har de også ansvaret for uddannelse af undervisere og facilitering af løbende evaluering og forbedring.

Kommunikationsudvalget er ansvarlig for al ekstern kommunikation. Udvalget hjælper også gerne de andre udvalg med intern kommunikation.

Bygningsudvalget  er ansvarlig for Nørre Allé 44. Det gælder vedligeholdelse af bygningen, men også forbedringer af Børnehøjskolens rum og indretningen af dem.

Eventudvalget er ansvarlig for at koordinere alle events og aktiviteter, der ikke er faste kurser. Det er f.eks. Festuge, Efterårsferiehøjskole og Sommerhøjskole.

Kursusudvalget er ansvarlig for at igangsætte og koordinere alle faste kurser. Det omhandler bl.a. at udvikle nye kurser til hvert semester.

Vil du være frivillig?

Så tøv endelig ikke med at kontakte os!

Skriv en besked om, hvem du er, og hvor i organisationen du gerne vil bidrage.

Du kan også se, hvor vi mangler frivillige på frivilligjob.dk

Har du lyst til at være frivillig, men kan ikke binde dig på længere sigt, så har vi også altid brug for frivillige madlavere. Skriv en besked for at høre mere.

VI GLÆDER OS TIL AT HØRE FRA DIG!